LHC zabilježio intrigantne fluktuacije

Veliki hadronski sudarač (LHC) zabilježio je svojim mjernim instrumentima intrigantne fluktuacije prilikom sudaranja zraka. Znanstvena zajednica ponovno je napeta, jer je opet na pomolu moguće otkriće božje čestice - Higgsovog bozona.

Ipak, znanstvenici CERN-a ističu kako još nije vrijeme za fanfare, jer su se takve fluktuacije u mjerenjima već prethodno bilježile, da bi nestale nakon detaljnijih analiza, prenosi BBC. Bilo kako bilo, ako ta misteriozna subatomska čestica i postoji, ponestaje joj mjesta za skrivanje, tvrde u CERN-u, uvjereni da su sve bliže njezinom otkrivanju.

LHC, podsjetimo, sudara dvije zrake protona pri brzinama blizu brzine svjetlosti, a znanstvenici analizom izmjerenih rezultata traže skrivene kuteve u kojima bi mogao 'čučati' Higgsov bozon. Takvih skrovitih mjesta, tvrde znanstvenici, sve je manje, a time su oni sve bliže otkriću, kakvo god ono bilo.

Bez 'Higgsa', znanstvenici ne mogu objasniti zašto čestice imaju masu, a time u vodu pada i čitav standardni model fizike. No, niti kolege znanstvenici preko Atlantika iz Tevatrona nisu dosad imali uspjeha, ali njihova utrka i dalje traje.

'Čitava stvar postaje sve zanimljivija prikupljanjem sve više podataka', rekao je za BBC profesor Rolf-Dieter Heuer iz CERN-a.

---