Neutrino brži od svjetlosti: Nove teorije koje to osporavaju

Prošlo je tek nešto više od dvije sedmice od objavljivanja rezultata OPERA tima i njihove tvrdnje da su izmjerene veće brzine od brzine svjetlosti kod „muon“ neutrina, što je izazvalo popriličnu metež kod fizičara. Od tada, više od 30 radova je objavljeno o mogućim načinima i teorijama kako opovrgnuti ove rezultate. Do sada, samo dvije teoriju posjeduju određenu količinu kredibiliteta. Prva teorija je predstavljena od strane Karla Kontaldija (Carlo Contaldi) sa Imperial College-a u Londonu. On tvrdi kako je OPERA tim vjerovatno zaboravio u svoje matematičke jednačine uključiti gravitaciju i njen uticaj na satove koji su korišteni tokom eksperimenta. Prema njegovim tvrdnjama, nivo gravitacije je različit na mjestima na kojima se vršio eksperiment (Nacionalna laboratorija „Gran Sasso“ u Italiji i CERN u Ženevi), te bi iz tog razloga jedan od satova brzao u odnosu na drugi, što bi rezultiralo pogrešno izmjerenim vremenima. Ukoliko se uspostavi da je ovo stvarno slučaj, OPERA tim će vjerovatno biti jako posramljen zato što je predvidio tako osnovnu stvar kao što je gravitacija. Drugu teoriju su predstavili Endru Koen (Andrew Cohen) i Šeldon Glašou (Sheldon Glashow), tvrdeći da bi, ukoliko su neutrino čestice stvarno putovale brže od svjetlosti, te čestice iza sebe ostavile trag zračenja, zbog prenosa energije između čestica koje se kreću različitim brzinama. I pošto OPERA tim nije opazio takvu vrstu tragova (ili ih nije prijavio), slijedi kako neutrino čestice nisu ustvari putovali brže od svjetlost, te da se rezultati mjerenja moraju pripisati nečemu drugom. Naravno, nijedna od ovih teorija ne pobija rezultate dobivene od strane OPERA tima. Prva teorija samo predlaže da postoji problem u načinu na koji su vršena mjerenja, dok druga teorija ide više ka „to ne može biti zato što...“ pristupu, koja opet samo naglašava generalno vjerovanje fizičara da ništa ne može, a kamo li neutrino, putovati brzinom brže od svjetlosti. Na prvu teoriju OPERA tim može lahko odgovoriti ukoliko to želi. Što se tiče druge teorije, ukoliko su neutrino čestice stvarno putovale brzinama većim od svjetlosti bez da ostavljaju tragove zračenja iza sebe, jako mnogo teoretske fizike bi se moralo nanovo postavljati. Ovo ne mora nužno značiti lošu stvar, ako uzmemo u obzir da zadatak fizike i jeste da damo odgovore o prirodnom svijetu koji nas okružuje, bez obzira što se vremenom, nakon novih saznanja, neke stvari moraju iz novih uglova sagledati. reference: www.physorg.com